תפריט נגישות

טר"ש נתן יוסף אלבאום ז"ל

נתן אלבאום
בן 27 בנפלו
בן לוטה ויעקב יהודה
נולד בגרמניה
בז' באלול תרפ"א, 5/10/1921
שרת בחטיבת אלכסנדרוני (חי"ש), הגנה
נפל בקולה במבצע "דני"
בט' בתמוז תש"ח, 16/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: קולה
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: נתניה

קורות חיים

בן יעקב-יהודה ולוטה, נולד ביום ז' אלול תרפ"א (5.10.1921) בעיר אונסבריק שבגרמניה. בשנת 1933, בהיותו בן שתים-עשרה, עלה עם הוריו לארץ ישראל. גדל בפתח-תקוה. למד בשקידה והצטיין בלימודיו בבית הספר העממי. משגמר את חוק לימודיו יצא לעבודת חשמלאות בתל-אביב. המשיך ולמד בבי"הס ע"ש מקס פיין. היה מדריך ב"הנוער העובד", וחבר ה"הגנה" משנתו השש עשרה. במלחמת העולם השנייה התגייס לחיל המהנדסים במחנה השמיני הבריטי. עשה שנתיים במדבר לוב, עבד שם במפעל החשמל של טוברוק, אחרי-כן עבר לבית-נבאלה. בזמן שהותו במצרים עזר לארגן את הנוער היהודי למען ציון עד שהשלטונות הבריטיים אסרו עליו פעולה זו. כעבור ארבע שנות שירות חזר לפתח-תקוה. עם עוד חייל משוחרר הצליח להקים לו חנות ובית-מלאכה לצרכי חשמל ואף בנה לו בית בישראל.

עם ראשית התקפות הערבים על הכפרים הסמוכים יצא לשמירה בלילות. כחייל בצה"ל השתתף בקרב הראשן על לטרון, בכפר סבא העבית ואחר-כך בחזית מג'דל-ראש העין. יומיים לפני מותו עקצהו עקרב, ואף על פי שלא החלים עוד מעקיצה זו לא נשאר במחנה ויצא לעמדות לעזרת חבריו.

נפל ביום ט' תמוז תש"ח (16.7.1948) בקולה. עם איסוף חללי המערכה הזו, אשר הערבים התעללו בגויותיהם, נקבר בקרב אחים בנתניה ביום 19.7.1948 בן 27 בנפלו.

השאיר אחריו אישה.

חיפוש חללים
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה